Friday, August 28, 2015

Balti túra - lovagvár, hanza város

Több mint egy hónapja írtam utoljára. Nagyon sok minden történt, de nem volt időm leírni. Most megpróbálom adagonként pótolni.
Van egy ismerősöm, aki tavaly nyáron tett egy hatalmas motoros túrát a balti államokban és megosztotta velem meg két barátnőmmel az ott készült fényképeket, amik alapján kiderült, hogy mindhármunk egyik titkos vágya egy ilyen út. Elkezdtem osztani-szorozni, utánanéztem egy pár dolognak és kiderült, hogy egyáltalán nem elérhetetlen ez az egész. Találtam olcsó fapados repülőjegyet Varsóba és viszonylag olcsó autóbérlési lehetőséget. Ez a megoldás  alig került többe mint amennyibe a benzin meg a plussz két szállás lett volna ha a saját autónkkal megyünk, de igazából egyikünk öreg kocsijával sem mertünk volna egy ekkora útnak nekivágni, és úgy az egész egy nagy rohanás lett volna.  Úgy tűnt, hogy szállások is vannak megfizethető áron, úgyhogy belevágtam a szervezésbe. Túl sokat nem tudtunk ezekről az országokról, úgyhogy először összeszedtem a látnivalókat aztán kiválogattam azokat amikre reális esély volt, hogy útbaejtsük, így kijött egy  vállalható utiterv, amit a rendelkezésünkre álló 12 nap alatt meg lehet csinálni. Utána megpróbáltam viszonylag egyenletesen elosztani a 12 napra és megfizethető szállásokat foglalni. Persze nem mindenhol volt szállás ott ahol igazán jó lett volna, de aztán csak kialakult az egész, úgyhogy  augusztus 7-én délután a Lilivel és az egyik barátnőmmel elrepültünk Varsóba. A repülőtéren fölvettük az autót, aztán a pályaudvaron a másik barátnőmet, mert ő Berlinben él és vonattal jött át. Este megnéztük az óvárost, ami szép volt, de amúgy Varsó nem egy nagy szám. Másnap délelőtt fölmentünk Malborkba, ahol van egy hatalmas, állítólag a világ legnagyobb teuton tégla lovagvára. Tényleg gyönyörű volt és hatalmas. Utána továbbmentünk Gdanskba. Gdansk elképesztő! Láttunk képeket, tudtuk, hogy szép, de nem gondoltuk ennyire, meg azt sem, hogy ekkora az óváros. Ránksötétedett, úgyhogy megbeszéltük, hogy  reggel is bejövünk a városba, mert úgy tűnt, hogy egy csomó dolgot nem láttunk. Másnap délelőtt is sétáltunk vagy két órát, aztán elindultunk Litvánia felé...

Marie Curie múzeum Varsóban
Varsó

Malbork
 










Gdansk












pozytywka lengyelül zenedoboz










1 comment:

aranyos fodorka said...

Gyönyörű, gyönyörű, gyönyörű !!! Nagyszerű, hogy ilyen ötleted támadt, az ember(én) néha már tele van a tengerparti nyaralási élményekkel.Végre egy olyan hely, amit nem ismertem, és lám, milyen fantasztikusan gyönyörűséges ! Nem győztem ámulni a képeidet nézve ! Nem is értem, miért nincs nagyobb (el)ismertsége ennek az országnak !? Egyetlen ismerősöm nincs, aki járt volna Lengyelországban, előbb mennek valami szigetre, vagy bárhová - pedig ez talán még elérhetőbb is...No, egyszóval dicséret az ötletért és köszönet azért, hogy megosztod velünk ezeket a szépségeket !