Saturday, November 7, 2015

Klastrompuszta körül

Ma reggel el kellett vinnem Lilit és még 3 másik gyereket Kesztölcre, mert a cserkészekkel az őszi portyán onnan mennek föl a Fekete-hegyi menedékházba. Így aztán adta magát, hogy ott gyalogoljak a környéken. Klastrompusztán hagytam az autót, onnan tettem egy nagy kört és megkerestem közben négy ládát is.
Délelőtt gyönyörű idő volt. Először megkerestem a pálos kolostorrom mellett egy ládát, aztán nekiindultam a hegynek. Meredeken fölmentem a Kémény-sziklához egy másik ládáért, ez majdnem 300 m szintet jelentett. Eléggé kikészültem a meredek mászástól, föl is adtam, hogy tovább menjek fölfelé, inkább inkább lefelé indultam, aztán rájöttem, hogy körben az oldalban kisebb emelkedővel el tudok jutni a Basina-völgy fölötti kilátónál lévő ládához. Mire odaértem elromlott az idő. Jól befelhősödött, aztán mire leevickéltem az Eszperantó-forráshoz, az eső is rendesen rákezdett. Én határozottan úgy emlékeztem, hogy hétvégére egyáltalán nem jeleztek esőt. Nem volt nálam semmilyen kabát, de szerencsére nem volt hideg. A forrástól legrövidebben egy meredek úton lehetett volna visszajutni a kocsihoz, de én úgy éreztem, hogy még egy meredek mászásra nem vagyok képes. A kilátónál lévő ládát együtt kerestük egy családdal és ők azt mondták, hogy van egy kerülő út, ami nem annyira meredek. Na itt kezdődött a borzalom. Az eső nem túl erősen de masszívan esett, szép lassan mindenem átázott. A kerülő utat Piliscsév elején nem találtam meg, viszont onnan már visszamenni is sok lett volna, úgyhogy inkább továbbmentem mert a gps-en láttam egy másik utat, ami ugyan nem vitt át teljesen a Klastrompusztai útra, de reménykedtem, hogy nem lesz valami áthatolhatatlan akadály a végén, és találok valami ösvényfélét. Végül is szerencsém volt. Egy sárbahempergéssel, csurom vizesen visszajutottam a kocsihoz pont mire teljesen besötétedett. Itthon miután egy órát feküdtem a kádban, megnéztem, 16 és fél kilométert gyalogoltam és összesen 553m szintet másztam meg.

A Kémény-szikláról Kesztölc

Klastrompuszta









egy fél óra alatt ilyen idő lett

Piliscsév, azon a murvás úton gyalogoltam én is az esőben

Csévi-barlang

Eszperantó-forrás






No comments: